måndag 11 juni 2007

6. rosa bög-mössan




Leos äldsta farbror skickade i februari över en underbar länk, www.tjuvlyssnat.se. Den innehåller, som namnet antyder, små vardagskonversioner som någon annan råkat höra. Där återfinns bland annat följande guldkorn:
Ica, Gävle
En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn.
En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.
Leos pappa skrattade högt och länge när han läste denna på jobbet, inte helt vanligt när man jobbar med statlig byråkrati skall ni veta! Inspirerad av detta köpte vi omgående en rosa mössa till vårt lejon. Sedan cruisade Leo och hans pappa runt på Solna Centrum och hoppades att någon sur tant skulle fälla samma kommentar. Det har dessvärre inte inträffat ännu men jag tar nya tag till hösten. Och må Leo förlåta mig för att jag använder honom som ett slagträ mot homofobi, men det är för en god sak! J, K och P, den här mössan är min solidaritetsförklaring till er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har just hittat hit till din blogg..vilken söt son du har! Du skriver jättefint, speciellt det första inlägget var jättevackert! Fortsätt skriva!

Millan sa...

Trevlig blog och cool mossa! Min son har en liknande Pippi troja sa jag far nog sla till och kopa honom en rosa mossa ocksa. Om inte annat for att kunna anvanda de repliker du skriver om :-). Det skulle nog ga hem har bland de konservativa engelska damerna!/Millan