söndag 24 juni 2007

19. tusen och en färdighet


Att vara småbarnspappa innebär att du måste lära dig en massa nya färdigheter. Ett exempel är hur du matar den lille. Jaja, det är väl inte så svårt att få i honom käk, men du är inte fullärd förrän det löses utan att det mesta hamnar utanför magen. Leos farmor och farfar var på besök i februari. Jag minns hur imponerad jag var över att hans farfar utan större problem fick i honom innehållet av en lite burk fruktmos, utan att det spreds över hela ansiktet. Då bör det varit 25 år sedan han gjorde något sånt senast. Förhoppningsvis är det alltså som att cykla, har du en gång lärt dig det så sitter det? Men nu börjar jag få in snitsen, som vanligt idag på frukostpromenaden fick Leo lite mosad frukt, och det mesta får han faktiskt i sig. Det skall ärligt sägas att det dock är lättare med fruktmos än med barnmaten vid lunch eller middag, antar att det sötare är mer tilltalande? Bifogar foto från hur det kunde se ut så sent som i mars…

3 kommentarer:

Anonym sa...

och lagom tills man fått in snitsen vägrar barnet att äta öht om han inte får äta själv. gissa hur kladdigt det blir? jag önskar mig ett sådantdär avspolningsbart kök som i ikeareklamen i julklapp.

Anonym sa...

Här kommer man att kunna få massor av tips sedan när Kotten kommit, det hör jag det! :)
Kanske över en fika IRL?

Thomas & Ingrid sa...

Ser fram emot en fika med alla intresserade bloggarvänner IRL när Kotten anlänt!