torsdag 1 november 2007

104. som en åsna mellan två hötappar

Leo hamnade idag i sitt livs kanske första och definitivt tydligaste beslutsvånda. Hans mamma satte sig nämligen i soffan med en skål glass. Samtidigt gick hans pappa in i duschen. Glass är det bästa han vet att äta! Å andra sidan är bada hans favvoaktivitet!

Sådär stod vår son, som åsnan mellan två underbara hötappar. Han tog några stapplande steg efter pappa, stannade upp, stampade förvirrat några gånger, vände och sprang fram till sin mamma i soffan. Tog girigt emot två skedar glass, hörde ljudet av duschen, vände tvärt och sprang in i badrummet. Gjorde några fruktlösa försök att klänga in genom duschförhänge, kom sen på glassen igen! Snabb språngmarsch tillbaka till vardagsrummet.

Ack mitt stackars barn, skall du drabbas av vuxenlivets beslutsvåndor redan vid 13 månader…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, stackars Leo!

När man blir stor, kan man bada med en skål glass på badkarskanten! Om man nu skulle vilja det. Själv föredrar jag nåt att dricka ;-)

/Jenny

Anonym sa...

men vilka taskiga föräldrar!
varför får inte stackars Leo bada och äta glass samtidigt? det är ju tidseffektivt också =o)

Anonym sa...

Både bad och glass hör väl lördagen till? Du borde tagit tillfället i akt att lära honom att väntan är en dygd ;-)

/Z

Anonym sa...

Ojoj, stackars Leo! Det är inte lätt alltid alltså!

Yogamamma sa...

oj, oj, oj, det ÄR verkligen inte lätt att vara 13 månader. Glass eller bad.
Skulle själv ha svårt att välja. Nej förresten, jag skulle käka glass OCH bada. Det ville nog Leo också. Tror jag.

Anonym sa...

Jag skulle valt glassen.¨

/J