onsdag 21 november 2007

113. Avdelningen Igelkotten


Idag var Leos 5:e dag på förskolan Thor, avdelning Igelkotten. Pedagogiskt så följer vi en plan som går ut på att han börjar i kortare perioder som sedan blir allt längre. Dag 1: 30 min, dag 2: 45 min och så vidare. Idag var vi på plats mellan 09.30 och 10.45 d v s 75 minuter. Idag var även första dagen då han fick vara utan någon förälder med personalen. Och till hans nervösa pappas lättnad gick det strålande! Leo och jag och ”dagisfröken” Micke lekte initialt tillsammans med Duplo-klossarna. Sedan fick jag vinka hej då och gå och sätta mig i personalens lunchrum bredvid. Det var knappt att Leo tittade upp när jag vinkade hej då… När det var tid att gå så blev jag hämtad, tog Leos lilla hand i min, på med overallen och så hem igen. Som vanligt springer vi med vagnen nedför backarna bakom Hagalunds vattentorn och Leo får själv själv gå på upptäcktsfärd när vi väl kommit in på Rudvikens västa innergård.
Så än så länge, kors i taket, så går det strålande med inskolning. Är inte så förvånad faktiskt, Leo har älskat att vara på öppna förskolan så med lite tur så går inskolningen till dagis som en dans. Nu skall vi vara i Ängelholm totalt 15 dagar under december och både hans mamma och pappa är lediga i mellandagarna så det blir inte särskilt mycket dagis innan 7:e januari i alla fall. Vilket känns rätt skönt trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*fniss* Klart Leo ska gå på kotte-avdelningen!

A L V A S - P A P P A ! sa...

vi är på väg in i det där ganska snart också (januari), Inte jättenervös men bara därför går det väl helt åt pepparn.. (: