fredag 9 november 2007

107. Loch Nech monstret?


Idag gjorde Leo simdebut! Nåja, han satt i alla fall i pappas famn medan vi stökade runt i lilla poolen i Sundbybergs simhall tillsammans med pappalediga kompisen J. och hans två barn. Efter lite initial tvekan från Leo kring oförmågan att kunna bottna så gick det riktigt bra. Simfenorna runt armarna var inte populära och åkte av ganska snabbt. Att flyta på en flytmadrass var desto roligare. För att inte tala om hur kul det var att åka rutschkanan ner i vattnet!

Men det som gjorde störst intryck på mig var insikten om hur enormt svårt det var att hålla koll på honom i omklädningsrummet. Så fort jag försökte sätta på mig något klädesplagg så sprang han glatt skrikande därifrån. Tror det tog 20 min att få honom och mig iordning. Mamma och pappa, hur i hela fridens namn gjorde ni när ni hade både mig och bröderna med samtidigt i Ängelholms simhall?!

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh, min gamla simhall. Vad jag längtar efter dig ibland. Där har jag gjort många rundor.
Och det kommer Leo också att göra, det är jag övertygad om.

Anonym sa...

åh, nu är frågorna många:
var det bra temperatur på vattnet?
lilla bassängen? är det en sån med vatten-till-vuxen-midjan-djup bassäng?
var det mycket folk?
osv osvo sv...
Vi har ju varit på väg dit en triljon gånger Oskar och jag...

Thomas & Ingrid sa...

Signes mamma,

Du får väl hitta en tid och återupliva gamla minnen?


Oskars mamma;

varmt och behagligt i lilla bassängen. Det är vatten till midjan för en vuxen ja. Ingen ramp ner men en trappa som går att lättra på som kidz. Mycket folk ja men överkomligt. Tydligen mycket mer på helgerna. Ofta upptagen på vardagar av simskolor och babysim. Se länken för att hitta luckor i schemat. Hoppas vi ses där! http://www.sundbyberg.se/download/18.6aa5798c114cb896b0680001675/lilla+bassangen+ht-07.pdf

Anonym sa...

Hmmm, så Leo är ett jäkel på att simma menar ni. Jag har mina funderingar...

/Z

A L V A S - P A P P A ! sa...

20 minuter, det är ju rekordfart! jag trodde annars jag utvecklat en bra teknik som är på 3 babysimskursen nu men ja, jag gissar på att det tar minst 20 minuter. Å andra sidan är det en jäkligt go stund at inte stressa!

simfenor?!?!? runt armarna?!?!?

Anonym sa...

Ha! jag har ju redan sett dig. I Solna c idag... tror jag iaf. det såg ivarjefall ut som Leo och medföljande pappa. Givetvis blev jag så förvirrad att jag inte kom mig för att säga hej innan ni hastat förbi och att kubba efter kändes aningens stalkeraktigt =o)