torsdag 15 november 2007

111. En strapatsrik brödfärd!


Som de trogna läsarna redan vet så brukar Leo och jag ett par-tre gånger i veckan styra morgonpromenaden till Råsunda Hembageri. Deras surdegslimpa, som jäses över natten och som säljs bara på fredagar, är en underbar skapelse! Även valnötsbrödet är mycket gott. Om vi är på gott humör så brukar vi överraska vännerna J. eller PG med lite nybakt.

Tidigare har det varit ett rent nöje att gå upp till bageriet. Nu börjar det dock bli lite mer strapatsrikt. I måndags så hamnade vi t ex mitt i en snöstorm! Men vad gör man inte för att ge familjen färskt bröd på bordet?! Helt i McGuyvers anda så svängde Leo och jag snabbt ihop ett snöskydd av ett paraply som råkat följa med. Se själva!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Till farmors stora glädje har Leo både vantar och mössa på sig.
Hos farmor och farfar väntar pappa och farbrödernas gamla pulka.
Han bör snart kunna spela landhockey - har han någon ishockeyhjälm

Anonym sa...

Jag tror minsann att med den kreativiteten kan vi snart lura ut er på vildmarksbesök (och kanske korvgrillning) i skogen borta hos oss. Ni kommer att lösa alla attacker av de vilda djuren och säkra vår överlevnad. Kan det vara något månne? ;)

Anonym sa...

men... nu förstår jag inte?
gå hem med nybakt bröd? Hem? Ni ska ju fortsätta gå, typ över kommungränsen iaf. Jag kan koka the och fixa smarrigt pålägg =o)

Anonym sa...

Surdegsbröde går oxå bra./J

Thomas & Ingrid sa...

farmor:

jag tror du överskattar hans förmåga en smula, landhockey får nog vänta till nästa jul... Hembygdsparken är nog dessto populärare i år.

m&f:

Vi kommer gärna på besök snart igen! m, du har fortfarande att komma tillbaka med tid för fika!

mikaela:

Skulle 509:an gå förbi när vi köpt bröd så swishar vi över!

J:

Har du redan tröttnat på wienerbröden?! ;-)

Anonym sa...

och vet du Leos pappa, att det är så himla bra för skulle jag jobba så tar ni bara samma buss åt andra hållet, jag tror att jag skulle kunna leva med lite nybakt bröd även på jobbet =o)

Anonym sa...

Just det ja, ska bara försöka komma ur förkylningskoman och börja tänka klart! Jämrans förkylning alltså! Vi vill så himla gärna fika med er och busa med Leo

A L V A S - P A P P A ! sa...

Vill också ha snö!

Och ett bra bageri!