onsdag 31 oktober 2007

103. ändrade perspektiv

Den enhet inom SBP som jag var ute på repövning med förra veckan har varit intakt i ganska många år nu. Detta innebär att det i stort sätt är samma killar som varit med från start. De flesta är i min ålder, d v s numera runt 35. Men det har skett en intressant svängning. När vi bildades för ett antal år sedan var det inte så många som hade barn. Och då pratade vi om ganska klichéartade saker när vi träffades på utbildningar såsom vapen, fordon, flickor etc. Men numera är många av oss spädbarnsföräldrar. Och det stora samtalsämnet den första kvällen förra veckan var lämpligaste åtgärderna om vi fick tag på den sjuka jävel som kastade sin 16 dagar gamla dotter i väggen och slog sönder i stort sätt alla hennes ben. Min favorit var övningsobjekt för fjäderbatongerna.

Jag har alltid ansett att brott mot barn är det vidrigaste som finns. Men sedan jag blivit pappa så har den känslan accelererat i taket. Att få barn innebär verkligen att det öppnar sig en helt ny värld och alla barn blir så enormt viktiga att skydda mot ondskan. Jag är numera bara näst viktigast i mitt eget liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag instämmer med Leos pappa det är vidrigt vad som görs mot barn.

Vill också tillägga att det är kul att läsa denna sida och följa med monstrets utveckling

kram till Leo från Morbror T