torsdag 25 oktober 2007

98. Bada-Bada! (gästinlägg)


Om det finns någonting här i världen som Leo gillar så är det att bada. Det spelar ingen roll när. Eller var. Nu har han lärt sig vad ordet bada betyder också. Om Leos mamma och pappa säger att vi ska bada blir han alldeles skogstokig! Den som har ”badjouren” brukar i smyg försöka tappa upp vatten och klä av sig, annars blir det vilda tjut för att det går för långsamt! Sedan gör han sitt bästa för att försöka stå på huvudet ner i badkaret – med kläderna på. Vilda protester när man klär av honom. Och ännu vildare protester när dumma mamma och pappa tycker att han har badat färdigt. (grannarna måste tro att vi slår honom)

Så det mesta innan och efter badet är rätt jobbigt. Men det är värt det, inte bara för att han blir ren, utan för att det är så kul att se honom så odelat lycklig som han är när han sitter i badet.

PS. Leo tackar för de fina badleksakerna som han fick i present. Nu är det ju ännu roligare att bada!

PPS: Bilden togs förra veckan när Leos pappa hade badjour. Leos mamma har inte så håriga ben!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*gapskratt* De där benen var nästan lika lurviga som mina, så jag trodde att jag hittat min kvinnliga frände på den punkten..;)

Kul att Leo gillar leksakerna! :)

Yogamamma sa...

det där känner jag igen. Och baddjuren känner jag också igen.