fredag 26 oktober 2007

100. Feng shui! (gästinlägg)

Leo är inne i en period nu när allt ska undersökas och pillas på. Det har han i och för sig tyckt om länge, men nu när han har börjat gå har han ju blivit så lång! Ny barnsäkerhetsgenomgång pågår. Leos mamma tillbringar en stor del av tiden med att säga ajaj, inte den, osv. Ganska tråkigt tycker hon. Jättetrist, tycker Leo. Men – nu har Leo lärt sig vad ”stänga” betyder. Så i stället för att säga ajaj, och låt bli om diskmaskinen och skåpsluckorna, säger Leos mamma nu ”kan du hjälpa mamma att stänga luckan”? Hur kul som helst, tycker Leo, och stänger snällt, istället för att bli sur. Alla blir glada! Leos mamma har nämligen en irriterande ovana att inte stänga skåpsluckorna efter sig. Något som ibland kan irritera Leos pappa. För att inte tala om Leos mormor. Hon anser att det ”inte är feng shui” att ha skåpsdörrarna öppna. Så nu blir hon väl glad att höra att hennes ettåriga dotterson är ordentligare än hennes dotter…

PS. Nu längtar Leos mamma efter Leos pappa! Förutom av de mer uppenbara skälen blir hon glad om han kan komma hem och fixa inställningarna till TV:n som Leo efter lek med fjärrkontrollen har lyckats röra till…

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror vi hyr in er som konsulter sedan när det är dags!!

Anonym sa...

Jag håller med Leo och Mormodern, alltså, man har ju luckor för att de ska vara stängda, annars hade man ju kunnat vara utan luckor ju.
Åh, hoppas du sover gott inatt och att du njuter av (antar jag?) vidhängande sovmorgon. tror nog att jag tycker att även jag ska få sovmorgon imorgon med tanke på hur jag vaknade upp igår...

Anonym sa...

Skåpsdörrar: Det är liksom inte så att jag medvetet väljer att lämna dem öppna, jag bara glömmer...

Sömn: Har fått sova i gästrummet (sker bara vid speciella tillfällen numera) + att jag fick sovmorgon medan Leo och hans pappa gick till bageriet för att köpa färskt bröd!

//Leos mamma

A L V A S - P A P P A ! sa...

Ah, den omvända psykologin, den regerar även i Alvas hem men ibland glömmer man bort o bannar vilket alltid är en mindre effektiv väg såklart.