onsdag 3 oktober 2007

84. Diffen mellan farfädrar och farmödrar


För några dagar sedan tog jag ett foto med mobilen när Leo och jag delade en macka under morgonpromenaden och MMS:ade det till Leos farfar. Svaret kom lite senare i form av ett svarsmeddelande ”- det ser gott ut”.

När så jag och Leo var ute på morgonpromenad igår så grävde en grävskopa ett stort hål i anslutning till Östervägen. Leo var fascinerad av detta så vi stannade en stund och tittade. Passade då på att ta ett nytt foto med mobilen och skicka till hans farmor med en liten morgonhälsning och ber att hon skall ringa oss. Några minuter senare ringer farmor upp.

”Han har för tunna pyjamasbyxor på sig för att vara nu när det är så kalt. HAN FRYSER OM BENEN!”

Nejdå, försäkrade jag, han har varm tröja, mössa och tjocka kängor och viftar med benen så han håller sig varm.

”- Det är inte alls tillräckligt! HAN FRYSER OM BENEN!”

Så farmor, här är bildbevis på att vi numera börjat använda en filt om benen för kalla promenader. Leo sänder massor av kramar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Leo!
Det är nog första gången som din pappa rättat sig efter mina åsikter. Han har kommit in i en mogen ålder.
När din pappa var liten sa din farfar till honom och hans bröder att de skulle ta på sig mer kläder eftersom din farmor frös.
kramar - farmor

Anonym sa...

Tunna pyamasbyxor i oktober? Klart grabben ska ha en filt! Heja farmor!

/Jenny

Anonym sa...

Det är möjligt att stackars Leo frös (speciellt uppe på de nordliga breddgrader som ni befinner er på). Annars är det nog allmänt sätt att man ser att ungar har för mycket på sig. Jag har hört en tumregel att små barn bör ha ett lager kläder MINDRE än vad en vuxen har i samma väderlek. Detta beroende på att de har kortare blodomlopp och att de därför blir varmare av sig själva. Dock är det bara hörsägen, ni får reda ut giltigheten själva ;-)

/Z