tisdag 23 oktober 2007

95. Leo - en typisk kille? (gästinlägg)

Först vill jag be om ursäkt för att jag generaliserar å det grövsta. Det är dumt. Fast roligt!

Leos mamma har med avundsjuka upptäckt att flera av hennes bekanta kan gå och titta på kläder, ja kanske till och med prova kläder med ett fridfullt sovande barn i vagnen. Det har inte Leos mamma kunnat göra sedan Leo var ca 2 månader. (och då var det inte kul ändå, för Leos mamma var fortfarande en tjockis efter förlossningen).

Numera skulle det inte falla Leo in att blunda ens en sekund när han sitter i vagnen. Han gillar att åka vagn. Fast den får inte stå still. Hans tes är ”om inte jag får röra mig, ska i alla fall världen göra det”.

För ett tag sedan gick Leo och hans mamma till Solna Centrum. Vi gick till Apoteket. Leo var glad. Sedan gick vi in på Lindex. Leo börjar gallskrika efter trettio sekunder. Vi går ut. Vi går till Ica och handlar. Leo är glad. Vi går tillbaka till Lindex. Leo börjar skrika. Vi går till bankomaten. Leo är glad, fast det är lite kö och vagnen står stilla. Vi går till KappAhl. Leo blir arg sekunden efter vi kommer över tröskeln. Vid kassan står en dam som inte ser Leo, bara hör honom.

– Det är en liten pojke du har, eller hur?
– Jaaa? (Vaddå, hörs det på gnället?)
– Det märks, killar tycker ju inte om att shoppa kläder!

Där ser man.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och killarna blir, på den punkten, inte direkt bättre med åren..;) Strosa omkring och se om man hittar något? Skulle inte tro det...det bestäms på förhand vad som ska inhandlas och var och sedan shoppas det järnet i tre timmar och sedan är det klart. Själv vill jag gärna strosa lite, kanske fika en sväng, titta lite till...

Anonym sa...

Jag håller med Leo, att shoppa kläder är trist. Men med tiden lär sig kanske även han att det är ett nödvändigt ont.

/Z

Anonym sa...

Hahaha! Så konstigt...

Håller med Kottemamman, bäst shoppar man när man bara liksom råkar på nåt man gillar. När man stenhårt ska ha just en jacka eller byxor eller nåt så blir det bara jobbigt. Nä, strosa och bli inspirerad!

/Jenny

Anonym sa...

Det finns en teori att männen shoppar med stenåldersinstinkten, dvs jakt. Behöver skjorta, spåra upp skjorta, köpa skjorta, släpa hem skjorta. Medan kvinnor på samma sätt skulle vara "samlare":
Hmm undrar vad jag behöver, en skjorta kanske? Vilken fin kjol! Byxor kanske vore något?

Ja, inte vet jag? :-)

//Leos mamma