måndag 30 juli 2007

44. Pälsbeklädd konspiration! (gästinlägg)

Hej alla som läser! Denna gång är det Leos mamma som för första gången vill skriva lite!

Som ni säkert vet vid det här laget kretsar mycket av vårt liv kring sömn, eller snarare bristen på denna, på grund av Leos ständiga vaknade på nätterna och tidiga morgonvanor. Leos pappa och jag testar olika beprövade och mindre beprövade metoder för att han inte ska väcka oss femtioelva gånger per natt.

Men, härom natten hände det otroliga! Unge herrn somnade vid niotiden på kvällen, efter att ha klunkat i sig vällingen. Hans första ”sovpass” brukar vara det längsta, då sover han ofta till ett eller två på natten. Detta gör att vi, om vi lägger oss i hyfsad tid, bara får två-tre timmars oavbruten sömn. Denna gång vaknade Leos mamma av de vanliga små gnyendena som betyder "ge mig mat inom fem minuter, annars kommer jag att leva om tills jag knäcker er och ni ger upp!” Leos mamma kastade ett snabbt öga på klockradion som visade halv sex. Leo hade sovit från nio till halv sex!!! Helt otroligt!!!


Jag dansade upp från sängen, efter att kvävt en impuls att väcka Leos pappa för att berätta om detta mirakel. Ut i köket och fixa välling. Klart killen ska ha välling, så länge som han har sovit! Han kan få vad som helst! Hurra! In med vällingen till Leo, in i köket igen men vänta… Vad mörkt det är? Ska det vara så här mörkt klockan halv sex på morgonen i juli? Tittar på köksklockan och inser att den är halv tre på natten. Efter en snabb rekonstruktion av kvällen innan, kommer Leos mamma på att katten Stig har varit uppe och dansat på hennes klockradio och på så sätt ställt fram den tre timmar… Leo har redan slukat vällingen, han som inte skulle ha mat så tidigt… Börjar de konspirera mot mig redan? Och vad har Leo lovat katten i gengäld? Mammas fredagsräkor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, humor på hög nivå ;)
Hoppas du skriver fler inlägg.. eller starta en egen blogg?

Anonym sa...

Hahaha! Jag tror Leo har kommit på nåt sätt att smila in sej hos katten. Räkorna är nog ett bra tips. Eller så har han förstått att när han nu blir mer rörlig så kan han helt enkelt hota med att komma och klappa...

Fler inlägg! Oftare! Jag ser ivrigt fram emot att få läsa, både när Leos mamma och hans pappa skriver!

/Jenny