lördag 7 juli 2007

26. är det ett vardagsrum? Nej, en racerbana!

Jag ber om ursäkt för att det tagit sån tid sedan förra inlägget men familjens modem har varit trasigt och det har tagit tid för Internet-leverantören att få fram ett nytt. Visst var det lågt? Men så var det också Glocalnet!

Medan jag skriver detta så torkar första lagret av målarfärg på fönstrena i vardagsrummet bredvid. Vi är nämligen snart färdiga med renoveringen där! Detta är en stor milstolpe för sedan har vi ”bara” köket kvar, nu har vi ytskiktsrenoverat och lagt nya golv i gästrummet, i Leos rum, i föräldrarnas sovrum och till sist vardagsrummet (fast det golvet behöll vi). På Gästtoaletten har jag med stöd av Leos farfar tagit bort toalettstol + handfat och byggt om det till ett förråd.

Även om jag och Leos mamma är jätteglada över vardagsrummet så undrar vi om inte Leo är allra gladast? Vi kan nämligen inte ställa tillbaka möblerna i vardagsrummet förrän på måndag, då golvet skall slipas. Så Leo kör nu, vilt skrattande, runt runt runt runt med sin lilla röda bil på tjugo kvadratmeter helt tom golvyta. Hmm, måste man verkligen ha möbler i ett vardagsrum?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ni ska behålla racerbanan! Vem behöver en soffa...

Bara köket kvar - renoveringen är nog inte så svår, bara man är överens om vad man ska göra. Eller?

/Jenny

Anonym sa...

behåll racerbanan såklart! vem orkar sitta uppe och mysa i soffan när barnet lagt sig ändå liksom?