lördag 14 juli 2007

33. varm i magen




Leos mamma och pappa var på bio igår, vi såg ”Harry Potter del V” med Leos kusin S. Leos snälla morbror T. passade Leo under vår frånvaro. När vi var hemma igen var det nästan midnatt och Leo hade redan somnat. Dessvärre så vaknade han när gästerna skulle gå. Leo kastade sig oroligt av och an i sängen när jag kom in i hans sovrum. Försiktigt la jag handen på hans huvud och viskade tyst ”shhhhhh, pappa finns här”.


Genast slappnade han av, vände sig på sidan och sov inom några sekunder. Jag kunde ha svurit på att han log lite svagt. Vet inte om han kände igen min röst, min klapp på huvudet eller om det var något annat som fick honom att känna sig trygg. Men Leos pappa var varm i magen när han gick till sängs den kvällen och kände sig som en trygg och bra pappa.

Inga kommentarer: