fredag 13 juli 2007

32. var tog min fritid vägen!?!

Idag hämtade vi upp kompisen D. och hans son I. för en utflykt till Waxholm. Ingen tur med vädret men jättetrevligt att komma iväg ändå. Det är alltid kul att hänga med D., mest för att han är också är en så skön människa och allmänt bra vän. Men även för att han är pappa till en liten grabb som är strax över ett år. Det är skönt att få förståelse för pappaproblem och gemensamt kunna drömma sig tillbaka till en tid då oplanerade utgångar efter jobbet, innebandymatcher och dataspelande hela nätterna var en möjlighet. Har du som jag och D. dessutom sin släkt på långt håll så är det skönt att ha en så bra vän i närheten av där du bor.

Tror det var en gammal grekisk filosof som tyckte att ungdomen är bortkastad på de unga, då de inte har vett att uppskatta den? Då skulle jag hellre säga att barnlösheten är bortkastad på de barnlösa för de har inte vett att uppskatta all den fria tid de har innan de skaffar barn!

Kan även meddela att jag såg bilplåt 005, 006 och 007 då jag cyklade hem efter löpturen med PG igår!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Misstänker att du romantiserar lite väl mycket om hur "livet var före Leo". Men jag förstår känslan. Tänker tillbaka på studietiden ibland då man nu i efterhand tycker att man hade så mycket tid som man kunde använda för fester och kompisar.

/Z

Thomas & Ingrid sa...

Tro mig Z, du kommer att märka själv när du får kids hur otroligt bunden man blir och hur mycket som måste planeras. Det är helt klart värt det men en oerhörd omställning.

Anonym sa...

Det tvivlar jag inte det minsta på. Men jag tror ändå att det är lätt hänt att man målar upp i ett rosenrött skimmer hur fritt och enkelt det liv man hade innan var. När spelade du tex dataspel en hel natt senast ;-)

/Z

Yogamamma sa...

jag tycker faktiskt inte att fritiden blir så lidande. Både jag och mannen turas om att göra det som vi gillar att göra, och det som vi gjorde innan Signis kom. Visst, det handlar om planering, men om han vill spela dataspel så kan han göra det. Och vill jag träna eller hänga på stan med en kompis, så gör jag det.
Fast vi är så rackarns gamla också, så den där fria egentid var liksom förbrukad för länge sen, gång efter gång.