söndag 30 september 2007

82. Året som gått



Leo har som bekant hunnit fylla ett år. I dagarna så såg vi en film där jag filmat Leo och hans mamma veckan efter förlossning. Vi fick båda tårar i ögonen, vad liten han var!

En kort jämförelse om vad som hänt under hans första år.

Då, 49 cm lång och 3 290 gram tung och med mörkt hår.

Nu, 77 cm lång och 10 290 gram tung och med ljust linfärgat hår. På ett år har han alltså ökat sin längd med drygt 50 % och sin vikt med 200%!

Då, en bebis som bara sov, gnydde och drack bröstmjölk. Nu ett litet barn som kan gå (om än vingligt...), som förstår massor av ord och som äter små, små bitar av sina föräldrars mat. Vad ett år kan innebära när man har ett barn! Klipper in två bilder, en där han är någon dag gammal och en från hans födelsedag.

(Leo ber mig även tacka alla som gett honom presenter genom att klicka på annonsen. Till dags dato har era 15 klick redan gjort honom 3,95 $ rikare, han funderar nu som bäst på hur han skall investera dem på råvarubörsen.)

1 kommentar:

A L V A S - P A P P A ! sa...

Viist är det sjukt, jag blir nästan rädd när jag ser bilder från Alvas första dagar och kan inte för mitt liv fatta att tiden går så fort (trots att ALLA säger till en att ta vaa på tiden för det går ju sååå fort).

Alva har fått sin första fondpåfyllning på 975 kr tack vare klickande på annonser. det tog 113 000 besök... Men va fasen, det är ju ingen ansträngning.