lördag 8 september 2007

71. Lekslottet

Idag åkte Leo och jag hem till min gamle vän P och hans två kids, de bor i Huddinge, söder om Stockholm. Tillsammans gjorde vi utflykt till Lekslottet i Tullinge. Fantastiskt ställe; 1 000 kvadratmeter lekpark med klätterställningar, bollhav, rutschkanor, tunnelsystem m.m. (klicka på detta inläggs rubrik så kommer ni till deras hemsida).

Här fanns såklart även MASSOR med andra glada barn. Det fanns en egen avdelning för barn upp till tre år, här lekte Leo vilt i bollhavet och kastade bollar omkring sig, stor succé! Vad gör det då att det spöregnar utanför?

Varför fanns det inget sådant här när jag var barn? Nejdå, här är en kotte och fyra tandpetare, ut i regnet och var kreativ, det som inte dödar härdar, om du är snäll kan du få se på Go’morron Sverige på lördag, det kan ju bli 5 min tecknad film efter en timme. Nej då, jag är inte bitter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad kul. dit vill Oskar och jag också åka!!! bittert nog har vi vaktavlösning så jag ska börja jobba på tisdag så pappan får väl hänga på lekslottet.
stackars mig. jag vill ju också leka.

Thomas & Ingrid sa...

Mikaela, tips till Oskar och Hårdrockspappan, www.barnguiden.com, bra sökmotor för massor av aktiviteter i Stockholms alla delar!