fredag 28 september 2007

81. Det sociala spelet bland föräldrar & Leos pengar


Som nämnt skall jag försöka laga något varje vecka som jag inte lagat tidigare. Denna vecka gjorde jag det enkelt för mig och förvällde päron och äpplen till den fruktkompott jag fixade till Leo. Visst blev det en skön grön färg?!

På tal om hemgjord barnmat måste jag dela med mig en berättelse från en jobbekompis, vi kan kalla honom ”Richard" (eftersom han heter så).

Richard har barn som går i skolan och förra hösten skulle de jobba in pengar till en utflykt. Det beslutades att en av aktiviteterna var att föräldrarna skulle baka till en torgförsäljning på lördagen. Richards fru tog på sig att baka några kakor. När så Richard kom hem på fredagen innan så luktade det underbar av hans favoritsmåkakor. Men när han närmade sig dem så var det ”-Stop! De där skall säljas imorgon!”

Richard erbjöd sig på stående fot att köpa några av kakorna då och där. På så vis skulle han få sina kakor och barnen sina resepengar. Men nähä! För även om hon hade pengarna så skulle de andra föräldrarna ju inte se att mamman bakat hela sin andel. Så Richard fick snällt vänta till dagen därpå och sedan masa sig ner till torget för att köpa kakorna. Ack, detta sociala spel…

En liten information också! Som den skarpögde nu ser så har det skapats en liten ruta med en annons längst upp i högra hörnet. Den som vill ge Leo en present kan klicka på rutan i samband med att ni läser på vår blogg, varje enskilt klick ger en liten slant till vår lille påg. Ni behöver givetvis inte köpa något, bara att klicka på länken och varje klick räknas. Leo säger tack i förväg!

Don´t klick the link if you hate children. You don´t hate children. Do you?

Inga kommentarer: