söndag 26 augusti 2007

65. Vad fort det går?!

Det är framför allt när vi träffar någon vän eller släkting med barn som är yngre än Leo som vi kommer på vad fort det går i utvecklingen! Under vårt besök i Ängelholm så hälsade vi bl a på hos Leos nästkusin Albin, 5 månader gammal. Då kunde vi tydligt se hur Leo gått framåt i utvecklingen sedan han var "så liten"; nu kryper han, äter (nästan) riktig mat, kan promenera med stöd etc. Även hur han interagerar har utvecklats enormt, nu har han så smått börjat leka både med sina leksaker och med oss och andra vuxna.

Igår var t ex en ny lek att mamma och pappa satt på golvet i Leos rum. Resolut och med en bestämd min flyttade Leo sin napp mellan mammas och pappas munnar. Ingen aning om syftet men jag hoppas att det var ett tecken på generositet att även mamma och pappa skulle få pröva hans napp?

3 kommentarer:

Anonym sa...

det är så galet häftigt när de hittar på egna lekar! (å varje gång Oskar hittar på en ny lek tänker jag att jag har det smartaste barnet i världen, partisk? vaddå? jag?)
F.ö så är jag övertygad om att det är ett tecken på vilken generös å snäll kille ni har när han låter er smaka på sin goda napp!

Anonym sa...

Verkar vara en artig och generös kille!

/Jenny

A L V A S - P A P P A ! sa...

andra yngre barn är ett ypperligt mått på de där förändringarna man inte ser! lätt att glömma hur mkt som händer eg.

alva kör napplöst men jag tror det är ung som när Alva vill mata oss. men vet inte vad det innebär heller...