torsdag 16 augusti 2007

59. Åter från dödens portar

Idag har Leos pappa återvänt från dödens portar och så smått börjat äta och dricka igen. Stärkt av detta besökte Leo och jag Järnvägsmuseet med Leos farfar idag. Det är en stor känsla av nostalgi att åka genom Ängelholm med Leo. Vi såg Parkskolan där både Leos pappa, Leos farfar och Leos farfarsfar gått som barn. Igår var vi på Ängelholms mini-Skansen, Hembygdsparken, och matade djuren precis som släktena tidigare gjort. Alla dessa gator där jag busat, cyklat, sprungit, dansat, tränat, lekt, blivit förälskad, badat, solat och tusen andra saker. Samma resa väntar nu mitt barn, fast på andra gator. Kan fortfarande bli förstummad när jag ser på Leo och inser att jag blivit pappa, att alla mina triumfer, misstag och sensationer nu skall upplevas på nytt av mitt eget kött och blod. Det är såååå mäktigt att vara förälder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wb. Det var väl inte löpturen i söndags genom alla träsken som knäckte dig :-)

Låter som du vill flytta till baka till Skåne...

/Z

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre, Leos pappa!

/Jenny

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till de levandes skara! :)