måndag 6 augusti 2007

52. polarna i poolen


Som jag nämnt i ett tidigare inlägg har vi en liten pool på baksidan av huset. Den är kanske 10-12 meter lång och njurformad. Den har två sektioner, en grund och en lite djupare. Nåja, med djupare menar jag ½ meter… Den är således mycket barnvänlig. Iförd badblöja så invigdes den, med återbesök dagen efter, under helgen. Synnerligen populärt, det är med vilda skrik i protest han måste lyftas upp ur vattnet när pappa tycker det får vara nog.

Det är kul att krypa runt på det grunda själv men allra bäst är när pappa håller händerna och så går vi tillsammans runt runt på den djupa delen. Extra spännand är att stå på ventilen på botten där det nya vattnet sprutas in, det verkar kittla lite under fossingarna!

4 kommentarer:

A L V A S - P A P P A ! sa...

Lyckostar! Alva älskar också vatten men det är rätt mkt bristvara i stan.

Men pool? Ser ut som en damm?

Anonym sa...

Grattis till er som får vara i poolen nu när det fina vädret äntligen kommit! När han blir simskolemogen är det bara att lämpa över honom till tant Jenny så ska jag nog få honom vattensäker.

/Jenny

Anonym sa...

Hmmm, Leo verkar ha tydlig talang för att bli simmare...

/Z

Thomas & Ingrid sa...

Hej!

Alvas pappa - du har rätt i att det är mer av en damm, men den är avsedd för kidsen att bada i, finns två sådana i Solna och en i SUmpan. Minns att vattenbristen var det jag tyckte sämst om med Lund när jag bodde där.

Jenny - Du är väkommen att ta simbite, fys träning i form av armhävningar och ålning medelst hasning har redan påbörjats.

Z(odo) - inga sådana antydningar om jag får be...