tisdag 14 augusti 2007

57. Stackars Leos pappa (gästinlägg)

Vi har semester i Skåne. Det är kul. Förutom att Leos pappa fick någon form av kräksjuka som har hållit på hela natten och dagen. Leos pappa är nu förvisad till det mest isolerade rummet i huset, och Leos mamma går och tittar till honom så ofta hon kan. Vilket inte är så ofta, eftersom Leo just bestämt sig att alla utom mamma och pappa är helt kassa. Inte ens bad i nyinköpta poolen funkar. Inte ens glass funkar! Vi vet att de flesta barn går igenom sådana perioder, men var det nödvändigt att det skulle komma just under enda semesterveckan? För ett par timmar sedan väste Leos pappa att jag skulle berätta om honom för Leo, eftersom det var klart att han skulle dö av denna magåkomma. Nu när jag var uppe sist, trodde han att det fanns en liten strimma hopp att han kanske skulle överleva.

Och det är ju bra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Leos pappa!
/Jenny

Anonym sa...

Stackars Leos pappa, kräksjuka som är så gräsligt! Håller tummarna för att den ger sig pronto!!
Kram på er!

Anonym sa...

Det finns hopp Leos pappa! Jag höll på att döden dö i den värsta förkylningen jag någonsin haft men som genom ett mirakel tillfrisknade jag.
Blåbär och banan är stoppande och bra =o) (Husmorsknep från Det Stora Sjukhuset)

A L V A S - P A P P A ! sa...

ja det är bra! hälsa krya på sig!