fredag 29 augusti 2008

192. IKEAs lömska dubbelpaketfälla


Det fina med Leo, och alla andra barn såklart, är att det är så mycket första gången. Första gången han ställer sig upp. Första gången han säger mamma, Första gången man får en puss. Sen finns det så klart mycket första gången som är mindre kul. Första gången han äter en fimp. Första gången han ritar med penna på väggen. Eller som i tisdags denna vecka, första gången han blivit så stor att han kan klättra upp ur spjälsängen. Inte mycket att göra, jag lastade in Leo i bilen efter jobbet och åkte till IKEA dagen efter. En barnsäng identifierades och en barnsäng inköptes. Väl hemma så skruvade jag ihop sängen medan Leo sprang runt i köket. Den blev väldigt fin med ett litet undantag. Den saknade botten. Tydligen skulle det vara ett extra paket med spjälor. Men va fan!?! Varför kunde de inte bara lagt in spjälorna!?! Ett misstag – nej en lömsk plan. Nu måste jag köra till IKEA igen. Och redan nu börjar jag tänka på vad jag kan köpa när jag ändå är där. Två rullådor till kanske? Påsförslutare är ju alltid bra. Värmeljusen brukar ju vara billigga. Mutter mutter…

Vi rodnar även för kottemammans finns beröm om vår blogg. Dessvärre kan vi inte skicka bollen vidare – vi följer bara tre andra bloggar… Men kram i alla fall!

Inga kommentarer: