onsdag 27 augusti 2008

191. Jag är inte bitter... (av Leos mamma)

Tänk er att ni har semester. Kommer ni ihåg hur det var? En helt vanlig vardag och man behövde inte gå upp tidigt och gå till jobbet. Fint väder. Kanske läsa tidningen på balkongen. Göra vad man kände för.

Leos mamma har semester. Fyra saker samverkade för att väcka henne tidigt. Regn. Hysteriskt Mjaoande från katten Stig. Djävulskt ont i halsen. Och en tjutande Leo. Som förmodligen illtjöt för att hans pappa begick övervåld mot honom. (Dvs. bytte blöja)

Har man semester kan man inte sjukskriva sig från jobbet. Är man bara extremt förkyld och inte döende kan man inte kräva att den ömme maken ska vara hemma från jobbet för att passa Leo.

Men man försöker tänka positivt. Teletubbies i soffan med något varmt att dricka. Det är ju bara drygt två timmar till vi ska gå till dagisinskolningen.

Men nej. Just denna morgon insisterar Leo på att den enda möjligheten till underhållning är att gå runt, runt, runt i lägenheten iförd pyjamas och mammas gymnastikskor medan mamma håller i handen. Om och om och om igen.

Jag älskar min son. Jag ångrar inte att jag skaffade barn. Jag vill faktiskt inte sälja honom på E-bay. Men kan man inte bara få hyra ut honom någon gång ibland?


PS. Ok lite bitter är jag. Jag är sjuuuuuuuk. Det är syyyyyyynd om mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*trumvirvel* in kommer paragrafryttaren *trumpetfanfar* du kan givetvis sjukskriva dig när du har semester. det har du rätt till. och är du sjukskriven så kan pappan vara hemma och vabba för att ta hand om Leo. *tadaaa*

Anonym sa...

...och så har du semesterdagar kvar efteråt *trumvirvel*