tisdag 25 augusti 2009

267. Trygghet är en glass

Jag vet inte när barn börjar drömma? Men jag vet att Leo definitivt gör det nu. Pratar i sömnen gör han också. För några veckor sedan gick jag förbi hans rum, någon timme efter han somnat . Hörde honom då prata oroligt i sömnen, medan han kastade sig av och an;

” …bada…bada…bada... ”

Det var lite konstigt att han lät orolig eftersom han gillar att bada så mycket? Jag tassade i alla fall in, strök honom försiktigt över huvudet och viskade;

”shhhhhy, pappa är här, sov nu”.

Hans axlar sjönk ner när han slappnade av och han utbrast lättat, fortfarande utan att vakna;

”GLASS!”

Han vände sig på sidan och sov sedan lugnt vidare med ett litet leende på läpparna.

Jag är fortfarande nyfiken på vad som föregick i hans dröm?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såna drömmar vill jag också ha!
/J

Anonym sa...

fascinerande det där med drömmar, storasyster här pratar ibland en massa men inte så pass "sammanhängande"