lördag 22 augusti 2009

266. Barnsligt! (av Leos mamma)

Leo tycker inte om vissa saker. Att klippa sig till exempel. Inte just nu idag i alla fall. I morgon går det bra. Eller en annan dag. Bara inte idag. Så låter det även när det är dags att klippa naglarna. Inte nuuuu maaammmmaaaa! En annan daaaag!

Det är faktiskt rätt irriterande. Och jättebarnsligt. OK, han är inte tre år ännu, men måste han vara så barnslig?

Apropå absolut ingenting var Leos mamma hos tandläkaren i förrgår. För första gången på länge hade Leos mamma ett hål! Ve och fasa! Fast Leos mamma sa till tandläkaren att hon inte kunde laga det just nu, hon hade inte tid. (skulle gå i affärer) och hämta på dagis (om fyra timmar) Men gärna en annan dag! Helst nästa vecka.

Var var jag någonstans? Ja, just det, måste Leo vara så himla barnslig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Stackars Leos mamma. Jag tycker att hela poängen med att gå till tandläkaren försvann när dom slutade ge bokmärken.
/J

Kottemamman sa...

Ha! Min tandläkare gav mig faktiskt fina ko-suddgummin när jag hade plågat mig igenom ett komplett utbyte av alla amalgamplomber. Då var jag ehum...28...