onsdag 9 april 2008

167. myntets baksida


På jobbet för Leos pappa har de sedan årsskiftet infört en ny IT-strategi. Numera har alla bärbara datorer, handdatorer och möjlighet att koppla upp sig mot jobbets server samt e-posten även utanför kontoret. Jag har lite svårt att bestämma mig om jag tycker det är bra eller dåligt.

Bra är att om jag ligger efter med arbetet kan jag i stället för att sitta kvar på jobbet gå hem och äta middag med Leo och hans mamma för att sedan jobba några timmar när Leo somnat. Dåligt är att det sista jag gör innan jag går och lägger mig är att jag kollar jobbmailen samt att jag numera jobbar med datorn i stället för att läsa en bok när jag åker tåg.

Men övervägande är det nog bra ändå, om jag inte har möjlighet att fixa viktiga saker på jobbet så surar jag över att det kommer att vara så mycket att göra när jag kommer tillbaka. När jag i min nya tjänst reser ganska mycket så är det faktiskt bra att kunna kolla av läget då och då. Bifogar en bild från förra veckans resa till Arvidsjaur.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så här. Det är inte kallt, det är FRISKT!

Hoppas ni hade en bastu med lämpligt antal kall öl i snön utanför, brevid den där vaken!

/Jenny

Anonym sa...

Och myggfritt var det också! ;)

Anonym sa...

RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGLE!!!!!!!!!!!!!!!