torsdag 18 september 2008

199. Han vansläktas! (av Leos mamma)


När Leos mamma var liten så vägrade hon att äta grönsaker. Hennes mamma försökte med mutor, hot, tjat och list. Eller i alla fall trodde hon att hon var listig. Hon försökte gömma grönsaker i efterrättsglassen! Leos mamma gick inte på den lätta! Och satt dessutom och dissekerade alla efterrätter i månader efteråt. Faktum är att Leos mamma inte någonsin fick kläm på det där med grönsakerna ens i vuxen ålder. Hur festligt var det inte då att hon för ca 10 år sedan efter att ha utvecklad diverse allergiska besvär blev testad och visade sig vara allergisk mot ett stort antal grönsaker! Ha ha ha! (Fast hennes mamma tror fortfarande att Leos mamma bara hittar på)

Leo har egentligen inte visat något jätteintresse för gurka. Förrän förra veckan. Då kom han på att gurka var gott. Han ville faktiskt bara äta gurka. Han sprang iväg med den hela tiden och ville inte äta den riktiga maten. Det slutade med att vi fick gömma korv stroganoffen under gurkan… Sedan blev han sur när han upptäckte det.

Helt samma men tvärtom alltså…

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag måste erkänna att jag är lite lättad, när jag läste rubriken så vart jag rädd att han spottade ut jordgubbarna eller åt även de ljusrosa delarna eller nåt annat som vore fruktansvärt.
(se där, nu är väl gurkätningen satt i perspektiv?)

Anonym sa...

Jag har nu kopt 6 forpackningar forkylningsmedicin, d v s hela lagret pa en butik i narheten. Nu bor vi klara oss ett tag. Ska forsoka hitta nagra till sa att aven slakten kan fa varsin present. Nu pa morgonen lamnar jag Washington for att aka upp till New York. Kramar fran Leos pappa

Anonym sa...

Ytterligare tre frp forkylningsmedicin inkopta, sa nu har vi tillrackligt for att ge bort ocksa (de gar ut i maj 2009 sa da passar det bra att nasta SNR Army mote ar i slutet pa april 09. Nu tranar jag pa det lyxiga gym i NY dar Par arbetar som personal trainer for att med gott samvete kunna ta en ol i kvall. Langtar efter er bada! kram Leos pappa