tisdag 11 mars 2008

158. Kyckling i ögat...

Häromdagen skulle Leos föräldrar äta kyckling till middag. Kycklingbitarna var stekta och låg i en plastform för att vila lite innan de åkte ner i en gryta. Tyvärr stod formen lite för nära kanten på diskbänken. En sekund senare: Illvrål! Leo har kapat åt sig formen och tippat den, med resultat att vissa av kycklingbitarna trillade. Tack och lov var de bara ljumma och ingen skada var skedd – förutom skräcken och den oerhörda förolämpningen att få en kycklingbit i ögat…

Ny kom ihåg: Inga saker på yttersta halvan av diskbänken…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Usch - jag fick massa bilder i huvudet med hett vatten och annat. Skönt det gick bra. Hann Stig komma över kycklingbitarna innan de räddades?

/Jenny

Anonym sa...

Stig skulle nog gärna ha förbarmat sig över kycklingen, men med tanke på illtjuten från Leo höll han sig lite på avstånd...

Anonym sa...

Jag vill gratulera mig själv som besökare nr 20.000 på er hemsida. Vad vinner jag?

/Johan

Anonym sa...

Klicka på länken HÄR så vinner du en ny bil. Bry dej inte om att ditt virusprogram får hicka.

/Jenny

Anonym sa...

Grattis "Johan"!

Som besökare nr 20.000 vinner du förmånen att vara barnvakt åt Leo en hel kväll, om du någon gång skulle befinna dig i Stockholm.
Nu hade du väl tur!

Anonym sa...

Tack, jag är gärna barnvakt. Hur var det nu. Nybryggt kaffe på diskbänkskanten....

Tänk, besökare nr 20.000. Jag satsar nu på att bli nr 30.000.

/Johan, 20K