onsdag 6 januari 2010

279. T & L goes gyming

Temperaturen ligger stabilt på -15 grader och det går således inte att vara ute och åka pulka i mer än max en timme för att inte riskera frostskador. Så vad göra om du har en unge med benen fulla med spring?

Att jaga varandra runt runt i hallen-köket-vardagsrummet har varit det enda varianten hittills. Men nu har kedjan Balance öppnat ett gym i Solna, som har en fantastisk anläggning för barnpassning. I ett stort rum inne på gymet finns ett eget dagis med klätterställning/hinderbana med rutchkanor och bollhav, en pysselhörna, en TV-hörna med tecknad film och ett inhägnat område med gåstolar, babygym och mjuka kuddar för de minsta "klienterna".

Leo dyrkar hinderbanan och löper gärna varv på varv i ädel tävlan med de andra ungarna medan pappa hivar vikter. Jag löste passet i mitten på november och 15 besök har det hunnit bli sedan dess där Leo varit med på 10. Det finns hopp för beach 2010 för oss båda alltså.

3 kommentarer:

Mikaela sa...

barndelen verkar så sjukt rolig, åker förbi där med bussen ibland på väg hem från jobbet.
nu är jag ju galet kär i mitt lilla gym (som är helt utan barnpassning men med generösa öppettider och lite folk de tider jag tränar) men vad kostar ett kort på balance?

Thomas & Ingrid sa...

Hej punkar-mamman! Du kan provträna gratis så du kan se om det är något för dig. Jag fick en månad öppet köp också när bad om det (eftersom jag ville se att det verkligen skulle funka med Leo).

Om du köper ordinärt är det dyrt, 600 kronor i månaden. De har ju erbjudande då och då att hålla utkik efter, jag hade tur och fick tag på ett årskort för 300 kronor i månade (med 12 månaders bindningstid).

Anonym sa...

Ser bra ut på pappret, men det är säkert där som ungarna introduceras till anabola och ryssfemmor. Du blev inte misstänksam när all "dagispersonal" visade sig komma från forna Östtyskland?

/Z